Amerika Tatilim

Yaklaşık 3 yıl önce, yazın Amerika’ya gittim. Orada 2 .5 ay kaldım. Ben orada kaldığım süre boyunca evimiz yenilendi. Orada halamın evinde Washington DC, Maryland’de kaldım. Halam 15 yıla yakındır orada kalıyor. Halamla çok iyi anlaşıyoruz ve onu çok seviyorum. Amerika’ya gitmek üzere hava alanına  gittik. Yaklaşık 12 saatlik yolculuğumuzdan sonra Amerika’ya vardık. Kuzenim Boran abi (halamın oğlu) bizi hava alanından aldı. Kuzenim, eşi ve çocuğu orada yaşıyordu. Halamın evine gittikten sonra halamın komşusuyla tanıştık. Onlarda Türk. Halamın komşusunun kızı Pelin’le çok iyi arkadaş olduk. Parka gittik. Oradaki bir adam da torununu sallıyordu. Bizde Pelin’le konuşuyorduk .Adam bizim Türkçe konuştuğumuzu anladı ve nereli olduğumuzu sordu. Fakat ben o zaman İngilizce bilmediğim için arkadaşım cevapladı. Adam ‘Turkey,Turkey’ diye şarkı söylemeye başlayıp kafa salladı ve bizde gittik. Ertesi gün sabahı benim için çok şaşırtıcıydı. Çünkü sabah beni yanımdaki camdan bana bakan sincap uyandırdı. Çünkü Amerika çok doğal bir yer. Amerikayı bu yüzden seviyorum. Halamın bahçeli evinin sitesinde dolaşırken de bir sürü tavşan gördüm. Daha sonra Washington DC’yi azıcık gezdik. Kongre binasına gittik.

Kongre binasından dönerken kırmızı ışıkta yan tarafta bir sürü geyik gördüm. Hatta bizim arabanın önünden bir geyik geçti.Ertesi gün annemle babam ‘National Smith Sonion Museum’ hava müzesine gittiler ama ben ve ablam gitmedik, çünkü geçen sefer gittiğimizde çok sıcaktı bizde halamla havuza gittik. Annemler  Beyaz Sarayı da gördü.

Orada kimse yere çöp atmıyor,doğaya duyarlı davranıyor ve arabalarını düzgün park ediyordu. Her şey düzen içerisindeydi. Ailemle yaptığımız 3 günlük araba yolculuğundan sonra Disneyland’e ulaştık. Tabii arada bir yerlere uğrayıp konakladık. Mesela Murdel Beach,orası iğrençti. Çünkü otel çok pis kokuyordu ve deniz kahverengiydi. Birde bizim yola çıkacağımız gün çok şiddetli yağmur başladı ve oteldeki çalışan bize ilk defa bu kadar şiddetli yağmur gördüklerini söyledi. Tam da bize denk gelmişti. Orlando’da (yani Disneyland’in olduğu yer) çok güzel bir otele gittik. Otel hayatımda gördüğüm en güzel otellerden biriydi. Ertesi gün sabah erkenden Disneyland’e gittik.Kartlarımızı aldık . Kartımızı kullanacağımız adaya feribot ile gittik.(orada bir sürü ada var seçtiğin adaya gidiyorsun) Saat 9’da adaya ulaşmıştık bir sürü alete bindik . Ve bir sürü roller coaster trenlerine bindik. En güzel roller coaster Space Mountain ve Mine Train’dı.

O gün akşam her yerde havai fişek patlattılar ve süremiz doldu. Oradan sonra ise kuzen halamın evine gittikten belli bir süre sonra Amerika’nın kurtuluşu kutlandı. Bir meydana gittik ve havai fişekleri izledik. Ayrıca Amerika’da hepimiz bir çok kıyafet aldık. Çünkü yük az olsun diye az kıyafet getirmiştik ve kıyafetler ucuzdu. Eve geri dönme vaktimiz geldiğinde çok üzüldüm ve geri dönmek istemedim aslında evimizdeki özlemiştim ama Amerika çok güzeldi. Hayatımdaki en güzel tatillerden biriydi.

(Visited 143 times, 1 visits today)