Barcelona

Yarı yıl tatilinde gerçekten inanılmaz bir yer olan İspanyayı ziyaret ettim. İspanyanın onlarca güzel şehri olmasına ramen ben Barcelonayı seçtim.Ve bunun nedeni Sagrada Familia o meşhur bitmeyen kilise. Sagrada Familia modern mimarinin öncülerinden sayılan Antoni Gaudi’nin 1883 yılında devraldığı fakat 1926 yılında bir tramvayın altında kalarak ölmesi sonucu yarım kalan bir bazilikadır.1882 yılında halkın yardımlarıyla yapımına başlanan mimarinin bitmemesinin nedeni hala sembolik olarak halkın yardımlarıyla yapımına devam edilmesi ve Gaudi’nin karmaşık mimari tarzının çözülmesinin güçlüğüdür. Ayrıca binanın çizimlerinin ve ilk yapım yöntemlerinin de 19.yüzyıldan kalması nedeniyle günümüz teknolojisine uyarlanması da bir başka zorluktur. 2026-2028 yılları arasında bitmesi tahmin ediliyor. Ve bu muazzam bazilikayı ziyaret etmek de mümkün. Gaudi’nin yaptığı tasarımlar ve mükemmel çalışmalar gerçekten hayran ediciydi. Orayı görmek için de can atıyordum. Barcelonaya vardığımda ilk işlerimden birisi oraya nasıl gideceğimi bulmaktı. Araştırmalarım sonrasında nasıl gideceğimi bulmuştum tabikide turist otobüslerini kullanacaktım. Bu otobüsler o kadar eğlenceli olmasada sizlere şehri kolayca gezdirebiliyor. Bu kırmızı iki katlı otobüslerin beni hayalimdeki yerlerden birine götürücek olması gerçekten inanılmaz. Oraya vardığımda ilk yaptığım şey fotoğraf makinemi elime alıp o muazzam bazilikanın fotoğrafını çekmekti. Sonrasında hemen koşup yakınlaştım ve o mükemmel sembollere, yapılara bakmaya başladım gerçekten inanılmazdı fakat bir sorunum vardı içeri nasıl gireceğimi bilmiyordum. Soruşturmalarım sonunda içeri benim gittiğim gün Sagrada Fanilia’nın kapalı olduğunu öğrendim bu gerçekten beni üzmüştü ama hayla unuttuğum bi şey vardı o akşam Sevilla ve Barcelona’nın macı vardı en azından belki maça gidip biraz eğlenebilirdim. Maç Kraliyet Kupasının yarı final m açıydı ve Barca önceki maçtı kaybetmişti. Hemen bu maçın biletlerini aramaya başladım ve şansıma orta saha çizgisin tam önünde bir bilet buldum hemen aldım ve arkadaşımla maça doğru yol aldık. Maç ortamı inanılmazdı. Taraftarlar çıldırıyordu herkes Barca kazansın istiyordu ama kazanmaları için çok gol gerekiyordu. Ve maç başladı Messiyi canlı görmek inanılmazdı kendisi çok kısa olsa bile ban göre dünyanın en iyisi. Maç başlarında çok güzel bir golle Barca öne geçmişti hemen sonrasında Sevilla da bir golattı sonrasında biz ne olduğu anlamadan Barca üst üste goller atmaya başladı Messi, Suarez, Vidal üst üste gollerle birlikte maç 6-1 durumuna geldi gerçekten harika bir maçtı taraftarların gözünden mutluluk göz yaşları akıyordu. Maçtan çıktığımızda tezahüratlar devam ediyordu şehir birden aydınlanmıştı herkes adeta şampiyonluk sevinci gibi sokaklardaydı ordan hemen kaçmak zorundaydık çünkü yarın uçuşumuz vardı hemen ordan ayrılıp otele geldik ve gerçekten bir gün içerisinde neler yaşadığımızı düşündük gerçekten harikaydı. Bir gün içerisinde beş farklı tarihi eser görmek mükemmel bir maç izlemek büyüleyiciydi. Uçuşumuzun sabahı erkenden kalkmak zorunda olduğumuz için hemen uyumuştuk. Sabah kalkar kalmaz kahvaltı için bir yer arıyorduk Casa Mila’nın yakınlarında bir kruvasan yeri  bulduk orda kahvaltımızı yaptıktan sonra uçağa yetişmek için acele şekilde havalimanına gittik. Uçağa bindik ve sonunda dinlenecek 2 saatimiz vardı. Barcelona yolculuğum ne kadar yorucu olsada asla unutmayacağım bir yolculuk olmuştur.

#mükemmelbirgezi

(Visited 22 times, 1 visits today)