Başarının Ruh Hali

Başarıya ulaşmanın birçok yolu vardır ve bu yollarda çıkan engellerin üstesinden gelirken farklı ruh hallerimiz olur sonuçta kimse hep aynı ruh halinde asla olamaz. Hangi ruh hali bizi engellere karşı daha dayanıklı yapıyor ise o ruh hali ile daha başarılı oluruz. Bu ruh hali de farklı insanlarda farklı işler kimisi mutlu olduğunda işlerini daha kolay yapar kimisi üzgün olduğunda…

Kimisine göre iyi bir ruh hali başarının anahtarı iken kimisine göre bu tam tersidir. Bence ikisinin de kendi içinde başarıyı iyi etkileyen yönleri var. Mesela mutlu yani iyi bir ruh halinde iseniz bazı şeyleri başarmak için çok büyük bir motiveniz var demektir böylelikle önünüze çıkan tümsekler sizi asla yolunuzdan etmez. Bu ruh halinde iken ancak siz kendinizi çökertebilirsiniz. Bu ruh halinin aslında sakıncalı yönü düşmektir. Düşmeniz sizin tüm motivasyonunuzu etkiler. Bir anda göklerdeyken kendinizi yerde bulabilirsiniz sonuçta bu ruh hali her an değişiklik gösterebilir. Bir işi yaparken ruh halinizin bir anda tersine dönmesinin sonuçları başarınızı büyük ölçüde etkiler sonuçta ne kadar yüksekten atlarsanız o kadar sert ve can acıtıcı çakılırsınız.

Kötü ruh hali başarıyı aslında kötü yönde etkileyecek gibi gözükse de bu bence tam tersidir. Çünkü kendinizi ne zaman bıkmış bir şekilde kötü hissederseniz daha az düşünmeniz gereken kafaya takmanız gereken şey olur. Biraz mantıksız gelse de aslında bu böyledir. Depresyona giren kişileri ele alırsak o kadar bıkkın o kadar bitkin kişilere dönüşmüşlerdir ki bu ruh hali onları hissizleştirmiştir. Bazı saçma boş düşüncelerden arınmış haldelerdir. Yani bir nebze kafalarını boşaltmışlardır ve bu gibi kişiler bir iş saçma sapan değil daha mantıklı bir şekilde yorumlayarak daha mantıklı bir yol üstünde giderler. Sağı solu düşünmezler çünkü buna gerek duymazlar. Bunun dışında iyi ruh halinde olanların aksine bu gibi kişiler zaten baştan düşerek bu hale geldikleri için belirli şeylerden ders çıkarıp ona göre ilerlerler.

Kötü ruh hali aslında bir bakıma başarının anahtarıdır. İyi ruh halinde olan kişiler çoğu kötü şeyi daha tecrübe edememiş kişiler olur yani bundan dolayı bazı gerçeklerle tanışmak onları kötü etkiler ve zor zamanlar başlar. Kötü ruh halindeki kişiler ise çoğu şeyi zaten tecrübe ettikleri için zaten daha mantıklı yollar ile başarıya ulaşırlar. Sonuçta kimse bilerek mutsuz veya umursamaz yani kötü ruh halinde olmaz bu bir süreç sonucu kendi kendine oluşan bir şeydir. Bunu kendi lehine kullanabilen zor anlarda bile yenilmeyen ve bir şeyler yapmaya çalışan kişiler gerçekten başarılıdır ve daha kalıcı bir başarıları vardır. Kolay şeyler değil zor şeyler her zaman hatırlanır çünkü herkes kolayıyapabilir önemli olan zor anlarda başarmaktır.

 

(Visited 157 times, 2 visits today)