Çanakkale Gezimiz

Bu yaz tatilimizin bir bölümde Çanakkaleye gittik.Ben Çanakkale ye uzun zamandır gitmek istiyordum.Çanakkale de en çok şehitliği gezmek ve 57. piyade alayını görmek istiyordum.Ayvalık tan  annem ve babamla gezimiz başlamıştı .İlk olarak hep birlikte Truva ya gittik.Truva antik şehrinin kalıntıları arasında sesli rehber eşliğinde gezdik.Truva çok büyük bir şehirdi içeride köprü kalıntıları , antik tiyatro kalıntıları ,meclis kalıntıları vardı.Ve tabiki Truvanın sembolü olan Truva atı vardı.Tarihte savaş bu at sayesinde kazanılmıştı.Bu atın içine girdim ve içeride birçok turist vardı.Truvadan çıkıp Çanakkale ye doğru yolculuğumuza devam ettik.Geç olduğu için otelimize  geçtik , ben çok heyecanlıydım .Çünkü yarın sabah Eceabat a doğru gidip Gelibolu yu gezecektik.Gelibolu da 57 . piyade alayı ,şehitlikler ,Kilitbahir Kalesi,Conkbayır Şehitliğini gördük .Buralarda insan biraz üzülüyor.En etkilendiğim yer tüm şehitlerin isimlerinin olduğu Conkbayır Şehitliğiydi.Ayrıca Çanakkale Destanı Tanıtım Müzesi de son olarak ziyaret ettiğimiz müze oldu.Müzede en ilgimi çeken hareketli olarak  Çanakkale Savaşının canlandırılması oldu.Çok güzel balmumu heykeller ve görseller vardı. Çanakkale herkesin görmesi gereken harika bir yer .Sizde en kısa zamanda tatil için planlayın bence .

(Visited 118 times, 1 visits today)