Hayatım Müze…

Merhaba değerli ziyaretçilerim, hoş geldiniz. Bugün sizlere kişisel müzemi gezdireceğim.

Eveeet. Müzemin ilk bölümündeyiz.  Burada,  aile geçmişimle ilgili fotoğraf ve nesneler bulunuyor. Buradaki fındık ve kemençeyle ilgili nesneler ailemin Karadeniz tarafını, şu gördüğünüz el değirmeni ise İç Anadolu tarafını anlatıyor. Burada da annemin, babamın ve diğer aile büyüklerimin fotoğraflarını görebilirsiniz.

Şimdi ise ikinci bölümdeyiz. Burada hayatımın çeşitli dönemlerinden resim fotoğraf ve nesneler bulunuyor. Gördüğünüz üzere ilk fotoğraf anne ve babamın evlilik fotoğrafı. Şu fotoğraf ise annemin karnındayken doktor tarafından çekilmiş olan benim bu dünyadaki ilk fotoğrafım. Ardından doğum anı fotoğrafımı ve her yaşıma ait fotoğraflarımı görebilirsiniz.  Yine burada ilk giydiğim ayakkabımı, ilk okuduğum kitabı ve hayatımdaki başka ilk özel eşyalarımı görebilirsiniz.

Evet, şimdi de üçüncü bölümdeyiz. Burada, eğitim hayatıma ait fotoğraflar ve nesneleri sergiliyoruz.  Kısacası  kreş,  anaokulu ve ilkokul gibi.  Bir de küçük bilgiler veriyoruz.  Mesela ben 2016  yılındayken İstanbul’daki Sevgi Yumağı kreşinde okula  başladım.  Ama  annem ve babamın eğitimi için 2017 yılında Amerika’ya  taşındık. Sevgi Yumağı’ndan ayrılmak zorunda kaldığım için de türkçede Yeyts diye okunan ama ingilizcesi Yates olan bir kreşte okudum. Kreş vaktim bittiğinde ise 2018 yılında, türkçede Estıs Hils  diye okunan ama ingilizcesi Estes Hills diye yazılan bir anaokulunda okudum. İngilizce okuma ve yazmayı bu okulda öğrendim. İşte bu fotoğraftaki kadınlar, Mrs. Royer ve Mrs. Becknell, bana okuma ve yazmayı öğreten öğretmenlerim. 2019 yılının yaz aylarına gelince de Türkiye’ye geri dönme zamanımız gelmişti. Kısa bir süre için Muğla’daydık ve burada tekrar bir anaokuluna gittim. Belki inanmazsınız ama o okulun adı da Amerikan Koleji’ydi. Sonra 2019 yılının Eylül ayında da Beştepe Koleji’nde ilkokula başladım.   Orada dünyalar iyi kalplisi Ömür öğretmenimle tanıştım ve çok mutlu oldum. Burada,  ilk defterimi, kalemimi, silgimi ve kalemtraşımı görebilirsiniz.  Ben ayrıca resim yapmayı çok seven birisi olarak yaptığım ve neredeyse odamın tüm alanını dolduran resimlerimi de bu müzenin olmazsa olmazı olarak görüyorum. Ayrıca şurada gördüğünüz fotoğraflar ise Harvard ve Stanford Ü

niversitelerinin bahçelerinde çektirdiğim fotoğraflar. Evet bu okullarda henüz okumadım. Ama bütün çalışmalarımı gelecekte bu okullarda okumak veya çalışmak için yapıyorum.

Eveet, müzemizin son bölümü olan gezi ve tatil bölümüne gelmiş bulunuyoruz. Benim yaşım belki size göre küçük olabilir. Ama bu küçük yaşımda hem Türkiye’de hem de ABD’de birçok yeri gezdim ve gördüm. İlk gezime üç aylıkken çıkmışım. Ailemle Çanakkale’ye gitmişiz. Buradaki Truva atı ve Şehitlik fotoğraflarındaki pusetim de o gezimden. Türkiye’de gittiğim diğer yerler ise, İzmir, Muğla, Adana, Kastamonu, Giresun, Trabzon, Çanakkale, Antalya, Mardin, Urfa, Göbeklitepe, Gaziantep, İstanbul, Ankara ve Nevşehir (Kapadokya). Buralardan getirdiğim ve gezdigim yerleri anımsatan nesneleri de müzemizde görebilirsiniz. Son olarak ABD’de gezilerimden fotoğrafları da yine bu bölümde görebilirsiniz. ABD’de yaşadığımız iki yıl boyunca birçok yeri görme fırsatım oldu; Büyük Kanyon, Niagara Şelalesi ve Sekoya ormanları kesinlikle herkesin görmesi gereken doğal güzellikler. Bundan başka, Boston, New York, Vaşington, Orlando, Miami, Tampa, Las Vegas, Los Angeles ve San Fransisco gezdiğim ABD şehirleri. Orlando’da gittiğim Universal Studios ve Miami’den gemi turuyla gittiğimiz Karayip adalarından aldığımız hediyelik eşyaları da burada görebilirsiniz.

Müzeme gelemeyen kişilere için de birkaç  fotoğraf  ekleyebilirim.

Müzeme herkesi bekliyorum. Gelmeyi unutmayın! Giriş ise 18 yaş altında herkese ücretsiz ve pazartesi günleri hariç her gün saat 18’e kadar açıktır.

(Visited 39 times, 1 visits today)