Hayatsızlık

Şimdiye kadar birçok bilim-kurgu filmi vizyona girdi. Hepsi sanki birer dosyaymışcasına klasörlere ayrılabilir. Mesela bu yazıda üstünden gideceğim Arrival ve Interstellar filmleri bilim-kurgu olsada ikisi çok farklı konularla yüzleşmektedir. Interstellar filmi yaşanılacak bir yer ararken, Arrival ise aniden bilinmeyen bir hayatın bize gelmesi ile ilgilidir.

Interstellar büyük ihtimalle maksimum 40 yıl sonrası için bir erken erişim. Çünkü her insan birkaç sene sonra küresel ısınma ile direk dengenin bozulacağını biliyor. Bu yüzden şimdiden insanoğlu gezegen aramayı bırakın UZAYDA kalıcı yaşamın formülünü bulmaya çalışıyor. Unutmadan şunuda söyleyeyim Dünya’ya en yakın gezegen 4,70 en yakın yıldız ise (Güneş dışında) 4,25 ışık yılı. Bu da demek ki sabit 1.079.252.850 km hızla 1 ışık yılı. Bir de bunu 4 ile çarpması var. Şu an bizim eğer onlar gelmezse (Evet onların olduğunu kabul ediyorum) onlar ile tek buluşma şansımız Dünya’dan 20.8 Milyar kilometre uzakta olan Voyager 1.İçinde 55 dil ile (Türkçesi için:https://www.bbc.com/turkce/haberler-41167832) uzaylılar için altın plaklar ile onların gelmesini  bekliyor. Ve aynı zamanda Voyager 1 ve 2 Jüpiter ve Satürn’ün uydularının keşfedilmesini sağladılar. Ayrıca Voyager 1 ve 2 şu anda yıldızlararası uzayda.

Ama Dünya’da bulunan uzaylı telaşı şahsıma göre çok saçma. Uzaylıların illa bizden güçlü olmalarını gerektiren bir kanun yok. Belkide onlar bizden çok daha güçsüz belki de hala taş devindedirler.Ya da bizimle tıpatıp aynı teknolojideler. Zaten şu koca yeşil kafalı uzaylılardan bir an önce kurtulmamız lazım.Bizimle aynı görünüşte olmadıkları ne muamma. A Quiet Place bunlara güzel bir örnek.Filmde evet uzaylılar Dünya’yı ele geçiriyor ama bu sefer uzaylılar kör. Mantıken göremiyor.Yani bir şekilde ses çıkarmadan yaşarsanız hayatınız sessiz ve normal  devam ediyor.

Bu küçük örnekten sonra şunu konuşmanın vakti zamanı geldi: Evren ne kadar büyük?

Şimdi sadece düşünün. Yaşadığınız semt ne kadar büyük. Yaşadığınız şehir ne kadar büyük. Yaşadığınız ülke. Yaşadığınız kıta.Yaşadığınız gezegen.Yaşadığınız sistem.Bunlar bile bizim milyarlarca büyüklüğümüzde olabiliyor. Peki sonrası. Sonrası ne kadar büyük? Şimdi gözlerinizi kapatın ve düşünün.Sonrasını hayal edin.Sonrası nasıl gözüküyor. Tahmin edilemiyor.

Şimdi sizden istediğim son şey bu videoyu izlemeniz. Evet ilk 1 dakikası sıkıcı gelebilir ama ondan sonraki 4 dakika sizin ufkunuzu açacak, genişletecek. Evren sadece bizden ibaret olan bir sonsuzluk değildir. Evren bizi bilmeyen bir sonsuzluktur. Ve evet o küçücük nokta biziz.

(Visited 99 times, 1 visits today)