Hırvatistan Hvar Adası

Geçtiğimiz 2016 05 Eylül ile 10 Eylül tarihleri arasında LR Health Beauty Orga Lider Trip 2016 tatili ile Adriyatik denizinde tekne turu tatili yaptık.

İlk durağımız Hırvatistan’ın Hvar Adasından bahsedeceğim size bu yazımda. Seyahatimiz Atatürk Havalimanından Venedik’e uçuş ile başladı. Venedik’te bindik Tekne’ye. Tekneye binmeden önce Venedik’te geçirdiğimiz bir kaç saati okumak için tıklayın lütfen.

Tipik bir Akdeniz kenti Hırvatistan.

Yüzyıllardır yerleşim olduğu söyleniyor bu cennet adalarda. Doğası hiç bozulmamış ve plajlar tertemiz. El değmemiş bir cennet. Tarihi dokusu ve eşsiz mimarisi ile turizmin ve gezginlerin yeni gözdesi.

İlk Tekne tatili deneyimimiz oldu. Başka bir yazımda tekne tatili ile ilgili detayları anlatacağım.

Venedik’te başlayan gemi turunda yaklaşık 1,5 gün Adriyatik Denizinde yol alıp ilk olarak Hvar Adasına vardık.

İlk olarak Hvar Adası iskele meydanında bir gezinti yaptık. Hırvatistan Adalarını gezmenin en iyi yolu kesinlikle deniz yolu. Birçok tekne turu seçeneği var. Ancak Split’ten feribot ile de ulaşabilirsiniz.

unnamed (24)

Svetog Stjepana Meydanı

unnamed (22)

Tabii LR bizler için harika bir organizasyon düzenlemişti. Meydanı gezdikten sonra bizi bekleyen renkli Beetle’lar ile Hvar Adasında harika bir gezintiye çıktık.

Hvar Adası Gezisi

Çok eğlenceli bir gezi olduğunu kelimelerle ifade edemem. Yaşamak lazım.

Sonra bir tepeye geldik. Hırvatistan’ın 3 küçük güzel adası inci gibi parlıyordu. Müthiş bir manzara.

“Sadece gezen yeni yollar keşfeder.” – Norveç atasözü

Hırvtistan Adaları

Büyüleyici. Fotoğraf tutkunları için de bol malzeme var burada 🙂 Hvar Adasında kale ziyaretimiz.

“Mutluluk gidilen yolun üzerindedir, yolun sonunda değil.” – Epiktetos

unnamed (32)
Hvar Adası Kale

Bir yol varsa hakikate varan, bir yolcu lazım kendini arayan;
bir hancı varsa yolcuları ağırlayan, bir ”AŞK” lazım yola koyduran…Hz. Mevlana

Hvar Adası kıyıları. Alışveriş için seçenekler var buralarda. Lavanta çok meşhur. Lavanta ile yapılan hediyelik eşyalar var.

unnamed (8)

unnamed (16)

unnamed (11)

Hvar Adasının dondurması çok meşhur. Mutlaka deneyin.

unnamed (19)

Hvar Adası her yer tertemiz, düzenli. Mimari çekici.

Alışveriş yapmak istediğinizde önce bilgi veriyorlar. Hırvatistan para birimi Kuna. Dolayısı ile her yerde kuna geçerli. Euro ile alışveriş yapmak istediğinizde size para üstü Kuna olarak veriyorlar. Bu konuda sizi önceden uyarıyorlar muhakkak. Size satış yapmak için can atmıyorlar. Tok satıcı hepsi. Hayran kaldım bu tutumlarına.

unnamed (2)

Yeni yerler keşfetmek isteyen veya Balayı çiftlerine muhakkak tavsiye ediyorum.

unnamed (22)

“Her nereye gidersen git yolun sonunda yine kendin ile karşılaşırsın.”

(Visited 217 times, 1 visits today)