Katı Yasaların Disiplini

Sizce katı yasalar insanları disipline mi sokar yoksa insanlarin daha fazla suç işlemesine tesvik mi eder ? Benim düşüncem insanları disipline sokar .

Disipline sokacağından yanayım çünkü :Bir insan işin ucunda para cezası olduğunda öderim geçer diye düşünür ama işin ucunda idam cezası olunca hayatını tehlikeye atmamak için tırnağını bile kesmicek insan sayısı çok fazla. Araştırmalırıma gore örneğin osmanlı imparatorluğunda 623 yılda yanlızca 2 tecavüz ve 27 hırsızlık olayı olduğuidda ediliyo çünkü htanın affı yoktu sen ne kadar özür dilersen dile ne kadar yalvarırsan yalvar idam cezası uygulanırdı.Şimdi bide günümüz zamanı türkeyeye bakalım sadece 2019 yılında, öldürmekten 9574 kişi, yaralamdan 34987 kişi, cinsel suçlardan 5800 kişi, kişiyi hürriyetinden yoksun kılmadan 3173 kişi, hakaretten, 4237 kişi ve birsürü farklı suç toplamda ‘iki yüz seksen bir bin altı yüz beş’ kişi.           Belki sayıya bakınca hiçbir şey hissetmiyorsunuz ama bi düşünsenize o öldürülenlerden birinin bir cinayete kurban babanınız yada cisel istismara marus kalanın kız kardeşini yada anneniz olduğunu yada en basitinden çok manevi değeri olan bişeyi sokakta yürürken kapkaçladıklarını. Sizce bunlar neden oluyor? Bana görebu durumun sebebi ülkemizin suclulara karşı vurdumduymazlığı ki bu rakam sadece ceza infaz kurumlarına verilebilen kitle atılabilen ama eğer ki bi hakim adaletsizlik yaparsa rüşvet kabul ederse sonuçlar çok daha kötü olur mesela ülkemizde olan bi duruma daynarak söylüyorum ki cinseli istismada bulunulan bi kadın ağızı kapatıldı için bağramadığında kadınında isteği olduğuna kanahat getirip o adamı sokaklara tekrar bıraktılar.Düşünün o kadın kız kardeşiniz adam hem kardeşinize istismarda bulunuyor ve cezasız kalıyor sizce bu mu adalet yoksa katı kurallar ve idam cezası olan mı adalet ? Zamanımzda yani 2021’de bile hala bir kaç ülke bu şekilde yönetiliyor. Bu ülkede bir sürü çocuk istismar edilyor veya cinayete kurban gidiyor. Peki neden kadınlar ve çocuklar genellike bu tür durumlara marus kalırken erkekle hiç marus kalmıyor ve genelde marus bırakan taraf oluyor. Çünkü erkekler kendini güçlü sanıyorlar bunun da onları haklı yaptığını sanıyorlar ama bilmiyolar hiçbir kadın veya çocuk buna marus kalmak zorunda değil güc güne yetene sanıyorlar yoldu gördüğü birisiyle kavga ediyor ve dayak yiyor sesini mahkemeye giderek çıkartmak yerine gidip evde onu bekleyen eşi ve çocuğuna vuruyor çünkü onlar sesini çıkaramıyo diye peki onlar neden sesini çıkarmıyor çünkü ya hapse atılmazda gelir bizi öldürürse diye ama ,idam olsa böyle mi olurdu şikayet ettiğinde onun hayatı son buludu ve rahatlarlardı .

Yani sonuç olarak demem o ki bazı suçların ağır cezları olması şart.

 

(Visited 4 times, 1 visits today)