Metaverse Ve Gerçeklik Algısı

Gerçeklik nedir ? gerçeklik gerçek olan algılayıp algılayamadığımız her şeydir. Peki gerçeklik algısı nedir ?Gerçeklik algısı beynin çalışmasının bir parçasıdır. Şizofreni gibi akıl hastalıklarında hayal ile gerçek arasındaki sınırları algılama bozulduğu için kişi halüsinasyonlara inanır ve hezeyanlar oluşturur. bunun sonucu olarak da gerçeklik alfısı bozulur metaverse’ü bir tür farklı bir gerçeklik dene bilir. ama bu sefer bir farklı dünyada istediğinizi yapabildiğiniz yada iş görüşmeleri ayarlaya bildiğiniz bir gerçekliktir. Metaverse kelime anlamıyle sanal gerçeklik anlamına gelen virtual realtydir bu evrana vr gözlükler takılarak geçiş yapılmaktadır. insanlar üzerinde kalıcı bi etki bırakmayıp bazı insanlarda beyinin kandırılması sebebiyle miğde bulantısına meydan olabilir. metaversde bu vr içinde yapılmış bir alternatif bir dünyadır. bu dünyanın para birimi yani senso yaklaşık 2.8 dolar değerinde olup yatırımcılar için mükemmal bir yatırım yapma yeri olmaktadır. Aynı zamanda metaverseü internetin 3 boyutlu hali olarak da düşünebilirz. metaversde arkadaşlarınla buluşabileceğin bi sanal ortam hazırlayıp evden çıkmadan gidebilirsiniz yada bir öğretmenden uzakdoğu sporları dersi alabilirsiniz bunların en iyi yanı ise evden çıkmanıza gerek bile olmamaması saddece hareket eden platformunuzun üzerine çıkıp vr gözlüklerini takmanız yeterlidir. Asıl soruya gelince metaversegerçeklik algısını bozacak bir tehdir mi yoksa gelecekteki gerçeklikmidir ? Bence bu sorunun cevabı insanların nasıl bir yol seçtiği ile alakalıdır. Yainsanlık bu işin suyunu çıkartıp artık bu dünyanın bağımlısı olucaz yada eğitim ve iş gibi şeyleri metaversede yapıp çifte gerçeklikte yaşıyacağız açıkcası bence okula vr gözlükleri takıp gitmek çok fiyakalı olurdu aynı ışınlanma gibi.  Fakat bu çifte gerçekliğin bir eksiside oturduğumuz yerden her işi yapmaya alıştığımız için daha tembel bir toplum olabilme ihtimali var ve bir sürü alt sınıf işcilik işleri kapanacaktır çünkü metaverse bir update ile sokaklardakı çöpleri temizleyip nesli tükenen canlıların sayısını artırabilirz aynı zamand güvenlk sistemleri daha fazla olucaktır mesela bir insanın envanterine izinsiz giriş yada özel mülküne girmek saddece o oyuncunun onayıyla gerçekleşebilir aynı zamanda. Facebookun kurucusu olan Mark Zukemberk bu metaverse içinde bir şeyleri hsedebilmemiz için bir tür kıyafet geliştirmektedir yani bence bu muhteşem bir şey düşünsenize aynı filimlerdeki gibi bir dünyaya yol alıyor gibi duruyoruz.

(Visited 30 times, 1 visits today)