Okul üniforması giyilmeli mi?

Okul üniformaları genellikle özel okullarda giyilen ve herkesin okul üniformalarını giyme zorunluluğunda olduğu giysilerdir. Ve (genellikle özel okullarda) maddi durumu iyi olan öğrencilerin durumu iyi olanlar kadar iyi olmayan öğrenciler arasında herhangi bir ayrılık gibi bir olay olamaması için ve daha birçok  nedenlerle konulmuştur okul üniformaları. Peki gerçekten öyle mi?

İşte bunu beşinci sınıftan beri düşünüyorum. İlk başta gayet mantıklı gelmişti. Herkesin eşit ve maddi durumları iyi olan çocukların, iyi olanlar kadar iyi olmayanlarla alay etme söz konusu veya maddi durumu iyi olmayan çocukların iyi olanları kıskanma durumu gibi bir durumu da söz konusu olmayacaktı. Ama büyüdükçe bir şey fark ettim. Bunu yapmaları bir şey fark ettirmiyordu. Çünkü belli bir yaşı geçtikten sonra öğrencilerin maddi durumlarını giysileri olmasa da anlayabiliyorsunuz.

 

 

Mesela o insanın giydiği ayakkabıdan, kullandığı telefondan, kullandığı kalemin markasından, ailelerinin onları almak için geldikleri arabadan bile anlayabiliyorsunuz. Yani okul üniformasının pek bir şey değiştirdiğini görmüyorum. O insanla konuşmak bile yeterli aslında. Zengin aksanı falan olduğu için değil örneğin bilgisayar ve oyunlar hakkında konuşun. Gereksiz pahalı oyunlara ve hayalini kurduğunuz sisteme sahip bilgisayarı varsa cevabı zaten biliyorsunuz. Bir de şöyle bir durum var, okul üniformaları kalitesiz ve pahalı oluyorlar. Sürekli giymeniz gerektiğinden sağlam ve kolay kolay yıpranmayan eskimeyen bir kumaştan, iplikten dikilmesi gerek öyle değil mi?  Özellikle bizim gibi ergenlik çağındaki çocukların çok sık boy atmasından dolayı sürekli daha geniş veya uzun  pantolon almak zorunda kalıyoruz. Bu ilkokuldaki gibi her sene başı değil, okul başlamışken ve  yarısına gelmişken veya sene sonuna yaklaşmışken yeni bir tane almak zorunda kalıyoruz.Örneğin okulun ikinci döneminde pantolonum bana iyice dar ve kısa geliyordu. Ve gidip yeni bir pantolon almak zorunda kalmıştım. Bu arada belki ucuzdur diye düşünebilirsiniz ama değiller. Ve olmalılar. Sonuçta okul üniformasının ana sebeplerinden biri maddi durum farklılığını göstermemek değil miydi? Bu kadar pahalıya satarken o ailelerin karşılamaya çalışması pek mantıklı değil. Yanılıyor muyum? Aynı (renk ve renk tonu da aynı) pantolonu okulun kendi satış fiyatından çok daha ucuz ve okuldakinden çok daha kalitelisini başka bir yerde bulunca insan kendisini “Neden daha fazla paraya daha az kalitelisini alıyım?” diye sorguluyor. Ve genellikle verdikleri cevap ise “Okulun simgesi olmadığı için kabul edemeyiz.” oluyor.

 

Peki çözüm olarak ne yapabilirsiniz? Mesela eski okul üniformalarından okul logolarını söküp tıpatıp aynı olan giysi dikebilir veya diktirtebilirsiniz. Okul idaresiyle görüşebilirsiniz. Veya benim yaptığım gibi düşünceleriniz internete yazıp insanlara fikir sağlayabilirsiniz.

Sonuç olarak benim bu okul üniformaları hakkında ki düşüncem verdikleri amaçları yerine getirmedikleri için ve saçma ve mantıksız bir sisteme oturtulmasının ve sistemin ana amaçlarla ters düşmesinden dolayı okul üniformaları giyilmemeli.

(Visited 1.419 times, 1 visits today)