Romanlardaki Bilgilere Nasıl Ulaşabiliriz?

     Aslında bize edebi eserler hakkında bilgi vermek amacıyla karşımıza sunulsa da. Ben edebi eserlerin televizyonda film veya dizi olarak sunulmasını istemiyorum çünkü çekilen filmlerde veya dizilerde başlarda konuya hâkim olunsa da sonrasına doğru konudan çok sapılmış bir dizi veya film ile karşı karşıya kalıyoruz. Bence dizi ve film yerine vaktimiz çok çalmayacak ve aynı zamanda daha çok bilgi edineceğimiz kısa belgeseller televizyonda yer almalıdır.

     Romanları diziye ve filme uyarlanması için romanın konusu çok fazla değişikliye uğruyor. Değişikliye uğradıkça asıl amacından sapılmış oluyor. Dizileri uzatmak için aralara romanla alakası olmayan senaryolar giriyor ve o roman hakkında yanlış bir yönlendirilme yapılıyor. İnsanlara o romanı çok farklı anlatıyorlar. Bu yüzden edebi eserlerimiz televizyonlarda dizi veya film olarak bize izletilmemelidir. Bunların yerine bize daha çok bilgi aktaracak, romanları daha doğru yansıtacak ve okuma isteği kazandıracak. Açık sözlerle sıkmadan kısa bir belgesel çekilmesidir. Bu hem vaktimizi öldürmeyecek hem de bilgi birimimizi daha iyi artıracaktır. Çünkü dizilerde veya filmlerde hem bize gereği olmayan sahneler verip hem de romanlar hakkındaki bilgileri arka plana koyup kendi senaryolarını ön plana çıkarmalarıdır. Bize edebi eser gösteriyoruz deyip saçma sapan konular izletmektedirler ve biz de romanın aslını okumayıp saçma sapan şeyler izleyip kültürlendiğimiz sanırız. Hâlbuki o romanları okuyup kendimize daha güzel şeyler verebiliriz ama nedense romanları üşendiğimiz için okumak yerine bize o roman hakkında çok çok az bilgi veren şeyleri izlemeyi tercih ediyoruz. Edebi eser anlatıyor diye izlediğimiz şeylerin sizi rahatlattığını sanıyoruz ama onları okumak hem zihin açıcı hem de daha rahatlatıcı bir aktivite.

Yani sonuç olarak edindiğimiz ve edineceğimiz güzel ve yararlı eserleri ekran karşısından değil sayfa karşısından almak yararımıza olacaktır. Eğer ekran karşısından alınacaksa bu kısa ve yararlı belgesellerde alınmalıdır. Edebi eserleri anlatan konulu diziyi veya filmi bize anlattığı tek şey edebi eserin sadece laf olsun diye filmin veya dizinin içine konmasıdır. Siz romanı okumadığınız için izlediğiniz şeylerin size kolay yoldan bir şeyler kattığını sanmanızı sağlar. Amaçları da budur ya zaten kolay yoldan sizin iyi olduğunu sanarak izlediğiniz şeylerin. Hiçbir konu yapmadan para kazanmasını sağlayan yapımcılar. Her şeye ne kadar da çabuk kanıyoruz. Bu bilgileri de aldığınıza göre hadi ne bekliyorsunuz geçin köşenize alın kahveniz ve roman okumaya başlayın.

(Visited 7 times, 1 visits today)