Teknoloji

Sizce teknoloji nedir? İyi bir şey mi yoksa kötü bir şey midir? Bence teknoloji her yönüyle iyi değil çünkü atom bombası falan gibi şeyler bulundu bunlar da kötü şeyler ancak bazı iyi yanları da yok değil.

Teknoloji aslında 18. yüzyılda sanayi devrimiyle ortaya çıkmış ancak 19. yüzyılda ise iyice yaygınlaşmıştır. Sanayi devrimi üzerine fabrikalar ortaya çıkmıştır ve bunun üzerine fabrika sayısı artmış ve ham madde ihtiyacı ile sömürgecilik ortaya çıkmıştır. Bundan sonrada sömürgecilik yarışı, ham madde ihtiyacı artmıştır. Zaten bundan dolayı 1. Dünya Savaşı olmuştur. Bu sömürgecilikten dolayı insanlara hiç değer verilmemiştir hatta köle gibi kullanılmıştır. Şu anda bundan dolayı bazı ülkeler sömürgecilik yüzünden çok kötü durumda. İnsanlık zaten bunun gibi şeylerden dolayı gelişmiyor. Mesela bazı telefonlar çok iyi yapılmadığı için şarjda iken patlayabiliyor, hırsızlar artık evleri soymakta hiç zorlanmıyor çünkü yeni teknoloji ile tüm kapılar açılabiliyor hatta bazı kapıları matkaplarla açılarak evdekilerin hiçbiri sesi duymuyor, insanları asosyalleştiriyor, hatta insanlar o kadar tembel ki hiç kimse 500 metre ötedeki markete gitmiyor, üşeniyorlar. Hatta bazı insanlarla internetten tanışıyorsunuz ve bazen o kişi çok kötü biri çıkabiliyor, saçma sapan içeriğe sahip videolar paylaşılabiliyor ya da yalan haberler üretilebiliyor

teknolojinin kötü yanları ile ilgili görsel sonucu

 

İyi yönlerine bakacak olursak: Tekerlek olmasaydı herkes her yere yürüyecekti tamam belki iyi olabilir ancak Çayyolu’ndan Etlik’e gitmek 11 saat sürebilirdi ya da daha az olurdu ama çok yorulurduk. Yazı; yazı olmasaydı bankalar olmazdı olsa bile kayıt tutmak çok zor olurdu çünkü ne miktarda paranın kime ait olduğu bilinmezdi ve yanlış şeyler yazılabilirdi ve hırsızlık oranı çok artardı yani ülkeler çökerdi. Mahalle, sokak ya da il, ilçe isimleri bilinmezdi hatta belki benim adım bile olmayabilirdi. Evler şimdiki kadar lüks olmazdı, çoğu hastalığın tedavisi olmazdı, kıtalar keşfedilmemiş ve ticaret diye bir şey olmazdı. Telefon olmazdı ve bundan dolayı haberleşmek çok zor olurdu şu anda dünyanın öbür ucundaki insanlarla haberleşebiliyoruz ancak telefon olmasaydı bunu da yapamazdık. Eğitim alanlarında ise akıllı tahtalar büyük kolaylıklar sağlamaktadır.

teknolojinin iyi yanları ile ilgili görsel sonucu

Sonuç olarak teknoloji geçmişten günüme kadar gelmiş ve hala gelişmektedir ancak teknolojiyi artık iyi şeyler için kullanmalıyız, kullanmazsak teknolojinin bize faydalarından çok zararları olur.

(Visited 223 times, 1 visits today)