Ulu Önderimiz Hakkında Az Bilinenler

Merhaba arkadaşlar!

Benim adım Esila. Şimdi sizlere Mustafa Kemal Atatürk hakkında araştırdığım ilginç bilgileri anlatacağım:  

1) Mustafa Kemal Atatürk’ün gömleklerinin tümü beyazdır. Ayrıca Atatürk lacivert takım elbise giymezdi.                                                                                                                                                                                       2) Mustafa Kemal Atatürk “Ata” lafından hiç hoşlanmazdı.

3) Atatürk’ün en sevdiği yemek kuru fasulye ve pilavdır. Bu yemeği Manastır Askeri İdadisi’ndeyken sevmeye başlamıştır.mustafa kemal kuru fasulye ve pilav yerken ile ilgili görsel sonucu

4) Mustafa Kemal 1897’de yani daha öğrenciyken Manastır Askeri İdadisi’ndeyken Türk-Yunan Savaşına katılmak için okuldan ayrılmıştır. Mustafa Kemal Atatürk’ün bu davranışı vatanseverliği ile ilgilidir.

5) Atatürk’ün bir sürü kitabı vardır. Ama bunların arasından başucunda ayırmadığı kitap Reşat Nuri Güntekin’in “Çalıkuşu” romanıdır.çalıkuşu kitabı ile ilgili görsel sonucu

6) Bunların yanı sıra Mustafa Kemal Atatürk her gün spor yapardı. Mesela her gün at biner, yüzer ve bilardo oynardı.

7) İstanbul’da okurken kaldığı pansiyonun sahibinden Fransızca dersleri alıyordu.

8) Mustafa Kemal’in en büyük hayali bütün dünyayı gezmekti.

9) Mustafa Kemal yabancı dile çok meraklıydı. Hatta Manastır Askeri İdadisi’nin yaz tatilinde Fransızca öğrenmek için Selanik’te Frerler okuluna gitmiştir. Daha sonra yukarıda 7. maddede belirttiğim gibi olmuştu.manastır askeri idadisi ile ilgili görsel sonucu

10) Mustafa Kemal Atatürk’ün sabah kahvaltılarıyla arası hiç iyi değildi. Sabahleyin ilk yaptığı iş günün ilk kahve ve sigarasını içmekti.atatürkün kahve içerken resmi ile ilgili görsel sonucu

11) Hayatının neredeyse tümü savaşlarda geçtiği için daha sonraları Cumhurbaşkanlığı görevinden sıkılmıştır.

12) Mustafa Kemal Atatürk’ün en sevdiği hayvanlar at ve köpektir. Köpeğinin adı ise Fox’tur.mustafa kemal ve köpeği ile ilgili görsel sonucu

13) Mustafa Kemal Atatürk çok güzel Türkçe konuşuyordu.

14) Mustafa Kemal’in en sevdiği ders matematiktir. Zaten Mustafa Kemal Atatürk Selanik Askeri Rüştiyesi’nde okurken ona Kemal ismini veren matematik öğretmeni Yüzbaşı Kemal’dir.

15) Hayvanları çok seven Mustafa Kemal Kurban Bayramında hayvanları bağışlardı.mustafa kemal kurban bayramı ile ilgili görsel sonucu

 

Özlüyor ve minnetle anıyoruz.

(Visited 375 times, 1 visits today)