İstanbul’da Bir Yemin Töreni Macerası

Merhaba ben Beren. Bugün sizlere geçmiş bir tarihte gittiğim İstanbul gezisini anlatacağım. Dayım askerlik görevini yapmak için İstanbul’a gitmişti. Biz de 1 ay sonra yemin törenini izlemek için gittik. Oraya ben, babam, annem, anneannem ve kardeşim ile beraber gittik. Bu benim İstanbul’a ilk gidişimdi ve çok heyecanlıydım.

Otele bavulları ve diğer eşyaları bıraktıktan sonra dayımın askerlik yaptığı Anadolu yakasında bulunan Jandarma Eğitim Alayına gittik. Orası çok fazla soğuktu. İstiklal Marşı okundu. Mehteran takımını izledikten sonra, tüm askerlerin yapmış olduğu gösteri sonunda yemin töreni düzenlendi ve çok duygusal anlar yaşandı. Törene gelen tüm asker aileleri, biz de dahil olmak üzere ayakta alkışladık. Kardeşim bütün tören boyunca uyudu. O seste nasıl uyuyabildiğini hala anlamış değilim. Tören bittikten sonra dayımı alıp deniz kenarına gittik. Kısa bir gezinti sonrası vapura binmeyi düşündük fakat birincisini kaçırdık. Biraz bekledikten sonra başka bir vapura binerek Avrupa Yakası’na yol aldık. Vapurla yolculuğumuz esnasında martılara simit attık ve görülmeye değer tarihi yerler olan; Galata Köprüsü, Dolmabahçe Sarayı, Rumeli Hisarı, Anadolu Hisarı ve Beylerbeyi Sarayı’nı gördük. Vapur gezisi sonrasında tarihi camilerden Sultan Ahmet Cami, Süleymaniye Cami ve Fatih Camisi’ni gezdik. Bu gördüğüm güzellikler karşısında etkilenmemek elde değil.

images-1Avrupa Yakası’na gittik ve orada biraz gezdik. Oraları görünce hatırladım. Hatta oradaki telefoncudan kulaklığımı almıştım. Oradan Galata Kulesi’ne geçtik.Oradaki taşlara tırmandım. Galata Kulesi’nde bol bol fotoğraf çekindim. Akşam dayım bizi İstiklal Caddesi’ne götürdü. Orası çok güzel ve çok kalabalık bir yer. Orada gezerken babam beni omzuna kaldırdı. Ben o kalabalığı görünce ne çok şaşırdım insanlar kum gibi, iğne atsanız yere düşmezdi. Sonra hep beraber dondurmacıya gittik ve orada 3 top dondurmayı bir solukta yedim. En son ıslak mendille elimi sildikten sonra hatıra olarak birkaç ıslak mendil daha istedim ve onları Ankara’ya getirdim. Birini kardeşimin elinden alamadım diğeri ise hala çekmecemde duruyor. Orası ünlü bir dondurmacı imiş.
Ben bu yaşıma kadar böyle bir gün hiç geçirmemiştim. Her anıyla duygu dolu, tarih dolu bir gündü. Herkesin bir gün de olsa bu güzellikleri görmesi dileğiyle…

(Visited 105 times, 1 visits today)