İspanya

İspanya Avrupa’da bir ülkedir. Çok turistik ve güzel bir ülke. İspanya’nın başkenti Madrid’dir.

Madrid’de bir kraliyet sarayı vardı ve oldukça büyüktü. Bu sarayın İspanyolca adı Palacio Real de Madrid.

Saray 18. yüzyılda Kral Kral V. Felipe’in isteği ile eskiden bir Mağripli kalesi olup yangın nedeniyle tahrip olan Alcazar’ın bulunduğu alana, İspanya Hükümdarlığı’nın bir göstergesi olarak inşa edilmiştir.

Bu saray şu anda halka açıktır.

madrit kraliyet sarayı ile ilgili görsel sonucu

Madrid’ten sonra Toledo’ya geçtik. Toledo çeliği ile ünlü bir şehir. Çelik kılıçlar, bıçaklar… Toledo’da üstü açık iki katlı otobüsler ile tur attık. Toledo’da bir gün kaldıktan sonra Granada’ya geçtik.

Mar

Granada da Flemenko meşhur bir danstır. Bu dans ayaklarınızı hızlı ve sert bir şekilde yere vurarak yapılır. İzlemesi oldukça keyifli bir dans. Granada’da bir saray vardı. Adı Elhamra Sarayı’ydı. Bu saray da aynı şekilde çok büyüktü.

elhamra sarayı ile ilgili görsel sonucu

Toledo’dan sonra Malaga’ya geçtik. Malaga’da bir arena vardı arenalarda matador elinde kırmızı bir örtü tutar ve boğayı kızdırmak için bu örtüyü sallar ve boğa matadora doğru koştuğu zaman matador örtüyü çeker veya yukarı kaldırır. Aslında oldukça tehlikeli çünkü matador bazen ölebiliyor. Boğa güreşinin sonu zorunlu olarak bir tarafın ölümüyle bitmeli kimse ölmezse boğayı bilerek matador öldürüyor. Biz gittiğimizde küçük çocuklar ilerde matador olmak üzere sahte boğalarla eğitiliyordu. Çok kötü.

Malaga’da çok güzel bir deniz vardı. Denizin içinde çok güzel farklı farklı balıklar ve deniz kabukları vardı. Bu kumsalın adı Malaguetta’ydı. Açıkçası ben en çok Malaga’yı sevdim. çünkü gezilecek, eğlenecek en çok yer orada vardı.

Malaga’da Piccasso’nun evini ve müzesini gezdik. Müzesi oldukça güzeldi. Küçüklüğündeki eşyası, kıyafetleri ve anıları vardı. Malaga’da aynı zamanda büyük bir kiliseye gittik.

Malaga’dan sonra Sevilla’ya gittik. Sevilla’da Hard Rock Cafe’ye gittik ve orada hamburger yedik ve tişört aldık. Hard Rock’ta çok eğlendim. çok güzel bir yerdi. Sevilla’da da bir kiliseye gittik.

Seville’den sonra İspanya gezimiz bitmişti ve Türkiye’ye döndük. İspanya gezilmeye ve görülmeye değer çok güzel bir ülkedir. Yaz tatilinde nereye gideceğinize karar veremiyorsanız size tavsiyem İspanya’ya gitmeniz.

(Visited 104 times, 1 visits today)