Bir Yüzücünün Bilmesi Gereken Detaylar

Benim düşünceme göre 12 yaşını doldurmuş olan bir çocuğun yüzmenin 4 stili olan kelebek, sırt, kurbağa ve serbestin tekniklerinin yüzde 90’ını uygulayabilmesi gerekir. Fakat günümüzde tecrübeli antrenörlerin az bulunması bu işi zorlaştırmıştır. Hadi bunun sebeplerine bir göz atalım.

Arkadaşlar günümüzde iyi antrenörlerin az olmasının esas sebebi devletimizin yüzme gibi spor dallarına fazla ilgi göstermemesi, yüzme sporuyla ilgilenmemesidir. Avrupalı devletlere baktığımızda ise şunu fark ederiz.

Avrupalı devletler kendi sınırları içerisindeki sporculara özen göstermektedir ve onların temel  ihtiyaçlarının çoğunu karşılayarak onların başarılı olmaları için elinden gelen her şeyi kullanmaktadır. Ve bunu yaparken her şeyden önce iyi antrenör yetiştirmeleri gerektiğini de gayet iyi bilmektedirler.

Şimdi iyi ve deneyimli bir antrenörün nasıl olması gerektiği hakkında bir profesyonelin un görüşlerine göz atalım.

Bir antrenör öğrettiği ana sporun yanı sıra,o spora faydalı olan diğer yan dalları anatomi, fizyoloji, sporcu sağlığı ve kondisyon gibi konuları da gayet iyi bilmeli   sistem ve bilimsellikten ayrılmamalıdır.

yüzme antrenörü ile ilgili görsel sonucu
Antrenör öğrencisinin teknik ve bedensel gelişmesinin yanında onların toplumun diğer fertleriyle iyi ilişkiler kurmasını da sağlamalı, toplumda kişilik sahibi insanlar yetiştirmelidir. Hiç bir zaman öğretmekten bıkmamalı,yorulmamalıdır. Öğrencilerinin kendisinden daha iyi olması için çalışmalı ve bundan gurur duymalıdır. Öğrencileri arasında çok ufak yaşta olanları da vardır. Bunlar haftada 2-3 kez çalışmaya gelir.Ana ,babaları tarafından antrenöre emanet edilirler. Antrenör onlara öğretecekleri ile ana babadan sonra gelir. Tıpkı okullardaki öğretmenler gibi. Çocuk gelişme, öğrenme çağını yanında geçirdiği antrenörü önce gözünde büyütecek,sonra onu örnek alacaktır. Antrenöründen öğrenecekleri onun tüm hayatını etkileyecektir.Bu nedenle verilen her şey güzel olmalı, antrenör hiçbir zaman kötü örnek olmamalıdır.

İşte bende aynen böyle düşünmekteyim arkadaşlar. İşte bu bahsettiğimiz antrenörler yetişirse yüzücü olan bir çocuk da rahat bir şekilde yüzmedeki stil detaylarını, yüzme tekniklerini ve yüzmedeki bazı taktikleri çok rahat bir şekilde öğrenebilir hatta yüzmeye daha sonra başlayan çocuklarda ondan önce başlayan çocuklara 2 ya da 3 senelik bir zaman içerisinde yetişebilir ve günümüzde yetişmekte olan sporcularımız kazandıkları madalyalar ile ülkemizi onurlandırabilir.

yüzme yarışları ile ilgili görsel sonucu

(Visited 324 times, 1 visits today)